Dvě vyučovací hodiny věnujeme komplexnímu opakování znalostí o lidském těle. Žáky vedeme k samostatné práci, shrneme nejen znalosti, ale také dokončíme pracovní listy, kam jsme si zaznamenávali poznatky o svém vlastním těle.
Výstupy pro žáka:
– uvědomuje si funkce rodiny
– chová se ohleduplně k druhému pohlaví
Každý žák obdrží osnovu pro samostatné opakování učiva. Do obrysu člověka zakreslí vybranou soustavu lidského těla a zapíše vše, co o ní ví. Druhý úkol je zaměřen na výživu – důležité složky potravy a potraviny, ve kterých se vyskytují. Na druhé straně je sumář žákovské samostatné práce – zhodnocení vlastního podílu na společné práci s názvem Člověk při výtvarné výchově, počty získaných bodů z písemné práce a z deseti testíků věnovaných lidskému tělu. K osnově žáci přidají všechny doplněné pracovní listy (jejich seznam je uveden v úkolu šest). Poslední úkol opakování je vybízí k vlastnímu zamyšlení nad tímto tématem.
Získané znalosti můžeme ověřit a případně klasifikovat v jednom testíku či druhém opakovacím testíku – počet získaných procent si žák zapíše do sešitu a navrhne si známku. Dále je k opakování připravena písemná práce. Ta je ve dvou variantách s třemi připravenými odpověďmi u každé otázky. Žák vybere správnou variantu a křížkem ji vyznačí. Za každou správně zodpovězenou otázku přidělíme 1 bod.
Navržená klasifikace:
- 20 – 18 bodů: 1
- 17 – 14 bodů: 2
- 13 – 10 bodů: 3
- 9 – 5 bodů: 4
- 4 – 0 bodů: 5
V závěru tématu si vyprávíme o funkci rodiny, o právech a povinnostech jejích jednotlivých členů. Debatujeme o představách žáků o jejich budoucím životě a důležitosti školy pro jejich přípravu.
Našli jste chybu? Dejte nám vědět.