K „lámání hlavy“ slouží různé hlavolamy. Vždy je musíme nějakým způsobem sestavit. Přitom trénujeme myšlení – své vědomosti i dovednosti.
Výstup pro žáka:
– porovnává různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace
Potřebný materiál a pomůcky
barevný papír A3, čtvrtka A4, temperové barvy, štětce, kelímek na vodu, misky, pravítko, tužka, nůžky, lepidlo
Provedení
- K výtvarnému ztvárnění si vybereme libovolného živočicha, rostlinu nebo předmět.
- Svůj námět včetně pozadí zpracujeme temperovými barvami na čtvrtku. Vybraný objekt zpracujeme co největší, aby pozadí nezabíralo příliš velkou plochu. Nezapomeneme také na vykreslení detailů.
- Po zaschnutí čtvrtku otočíme malbou dolů. Promyslíme si, na jak velké plochy ji rozdělíme. Snažíme se, aby byly různě velké a různých tvarů.
- Pomocí pravítka a tužky čtvrtku rozdělíme na plošky. Nůžkami malbu rozstříháme.
- Připravený hlavolam zkusíme sestavit, skládačku můžeme připravit i pro spolužáka.
- Nakonec hlavolam sestavíme na barevný papír, na který ho poté nalepíme. Mezi jednotlivými dílky ponecháme menší mezírky.
Práci představíme ostatním spolužákům, zhodnotíme náročnost připraveného hlavolamu.
Ukázky práce: