Sedmou vyučovací hodinu věnujeme ovládání myši. Myš potřebujeme k ovládání všech aplikací. Proto musíme natrénovat její používání.
Očekávané výstupy pro žáka:
– používá kliknutí a dvojklik
Malý myší slovníček
- klik – krátce stiskneme levé tlačítko myši
- dvojklik – dvakrát stiskneme levé tlačítko myši rychle za sebou
- táhnutí (přetáhnutí) – držíme levé tlačítko myši stisknuté a přitom posunujeme myš po podložce
- pravé tlačítko – využijeme ho většinou k vyvolání místní nabídky
- kolečko – slouží k rychlému posunu v okně aplikace
K tréninku ovládání myši využijeme běžné online hry, při kterých musíme klikat a táhnout objekty. Trénujeme přitom také přesnost. Příklad her:
- Rhomb – Na obrazovce jsou dva druhy tlačítek, jakýchsi čtverečků. Když klinete na nějaký vyplněný, začne se pohybovat po vyznačené dráze směrem do čtverečku nevyplněného. Úkolem je dostat všechny vyplněné čtverce do těch nevyplněných. Je potřeba odhalit, v jakém pořadí se musí na čtverečky klinout. Musíte dbát na to, aby se žádné čtverce nedotkly. Do které úrovně se dostaneme?
- Little Alchemy – Úkolem je z pouhých čtyř základních elementů stvořit víc než pět set různých předmětů, často dalších prvků, které se dají s něčím jiným zkombinovat. Tak třeba oheň a voda vám vytvoří páru. Tu zkombinujeme se zemí a energií, vytvořenou zase další kombinací ohně a vzduchu a z toho všeho získáme gejzír. Ten pak můžeme použít zase při jiné výrobě.
- Puzzle naruby – Naším úkolem je připravenou skládačku pečlivě rozložit dílek po dílku. Každému dílku ovšem v cestě pryč z obrazovky nesmí nic stát, musí mít volnou cestu. To je často problém, protože mu v tom brání další dílky, které jsou ještě napevno připevněné k celku skládačky.
Ve druhé polovině hodiny vytvoříme žákům, kteří ještě nemají svůj email, emailovou adresu. Budou ji potřebovat ke komunikaci s učitelem a k odevzdávání splněných úkolů. Při této činnosti nám pomohou zkušenější spolužáci.
Našli jste chybu? Dejte nám vědět.