Zkusíme si vyjádřit, jak v jednotlivých teplotních pásmech vypadá příroda, jak zde žijí a chodí oblečení lidé.
Výstupy pro žáka:
– poznává různé druhy linií a jejich výrazové možnosti
– výtvarně ztvárňuje své prožitky a zážitky
– chápe odlišnosti uměleckého vyjádření skutečnosti od přesné podoby světa
Potřebný materiál a pomůcky
čtvrtka A3, tuš, dřívko, vodové barvy, štětce, kelímek s vodou, misky na míchání barev
Provedení
- Rozdělíme si mezi sebou různá teplotní pásma na teploměru. Zapřemýšlíme a ujasníme si, jak v tom teplotním pásmu vypadá příroda.
- Na čtvrtku kreslíme tuší a dřívkem přírodu, lidi a jejich oblečení, zvířata, která zde žijí.
- Kresbu jemně kolorujeme vodovými barvami.
- Z hotových prací sestaví jednotlivé žákovské týmy velké teploměry.
- Hotovou práci společně zhodnotíme.
Ukázky žákovských prací: