S různými živly se všechny živé organismy včetně člověka setkávají na Zemi od okamžiku zrození. Mnohé živly způsobují velké škody v našem blízkém i vzdáleném okolí. Zkusíme si je vyjádřit pomocí malby.
Výstupy pro žáka:
– chápe odlišnosti uměleckého vyjádření skutečnosti od přesné podoby světa
– konfrontuje pozorovací schopnosti a paměť
Potřebný materiál a pomůcky
bílá čtvrtka A3, tempery, štětce, kelímek na vodu, misky na míchání barev
Provedení
- S žáky hovoříme o živlech na Zemi a o tom, jak vznikají.
- Uvedeme si některé příklady:
- ohníček – plamínek – oheň – požár
- kapka – pramínek – voda – rybník – povodeň
- vzduch – vánek – vítr – vichřice
- země – oranice – hlína – skály – písek
- Ukážeme si některé zajímavé výtvarné práce. Využít můžeme i některé obrazy Edvarda Muncha.
- Žák si podle svých preferencí zvolí jeden ze živlů.
- Výtvarně ho zpracuje.
- Při předvedení spolužákům hodnotíme výtvarné působení díla i jeho zpracování.
Ukázky žákovských prací: