Snění

Snění je v našem životě hodně důležité. Rozvíjí naši představivost. Můžeme se stát návštěvníky jiné planety, proměnit se v malého skřítka, nebo se ocitnout v cizích zemích. Velkými snílky jsou i umělci. I proto nás dokážou zaujmout knihami, obrazy či hudbou.
Výstupy pro žáka:
– interpretuje své prožitky a pocity z hudby
– na základě svých dispozic zpívá intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase

Poslech – Giuseppe Torelli: Sonáta č. 1 pro trubku, smyčce a basso continuo

Společně si poslechneme hudbu, při které se krásně sní. Italský hudební skladatel a houslista Giuseppe Torelli je představitelem barokního umění, je považován za zakladatele sólového koncertu. Basso continuo je označením basového partu – doprovodu skladby. Hraje ho buď cembalo, nebo varhany s violoncellem.

  • zaměříme se na vnímání barevných kontrastů v hudbě
  • varhany s trubkou navozují slavnostní náladu
  • při poslechu si představíme to, co je nám milé

Kdyby tady byla taková panenka

kdyby_tady_byla_takova_panenka

V této písni sní chlapec o skvělé dívce, kterou však nemůže najít, protože jeho představy jsou nesplnitelné. Dívka, se kterou právě chodí, mu to na příkladech vysvětluje.

  • Píseň si po nácviku zazpíváme jako duet: chlapci – dívky.

Rytmizace říkadla

V týmech se pokusíme o rytmizaci říkadla. Žáci mohou zvolit dvoudobý nebo třídobý takt. Nejprve hrou na bubínek vystihneme dvoudobé nebo třídobé metrum. Poté rytmicky deklamujeme.

En ten táje,
pojedem do ráje.
Co tam budem dělati?
Stříbro, zlato kopati.

Cestu znám jen já

Melodie písničky může být snivá. O čem asi Ivo Fischer snil, když text písničky vymýšlel?

cestu_znam

Napsat komentář