Co všechno nosí známý nepořádník Kamil Novák ve své aktovce? Tak třeba nakousnuté jablko, lízátko, jednu cvičku, housku se salámem. Sešity i učebnice sem nahází, penál má rozsypaný. V týmu zkusíme jeho aktovku vyrobit.
Výstupy pro žáka:
– modelováním vytváří prostorové objekty na základě představ a fantazie
– konfrontuje pozorovací schopnosti a paměť
Potřebný materiál a pomůcky
čtvrtka A1 pro týmy, čtvrtky A4, barevné papíry, temperové barvy, štětce, kelímek s vodou, misky na míchání barev, nůžky, lepidlo
Provedení
- Žák Kamil Novák není zvyklý uklízet své věci. Ani jeho rodiče mu aktovku nekontrolují. Takže v ní má pěkný nepořádek. Naházené sešity a učebnice se míchají s rozházenými pastelkami, houskou se salámem, nakousaným jablkem, jednou cvičkou, lízátkem a bonbóny.
- V týmu si žáci rozdělí úkoly. Ze čtvrtky A1 vyrobí velkou školní aktovku. Na menší čtvrtky malujeme vše, co v Kamilově aktovce můžeme najít.
- Předměty vystřihneme, vytvarujeme a vlepíme do aktovky. Využijeme i barevné papíry.
- Společně si své práce představíme a zhodnotíme jejich výtvarné působení.
Při společném rozhovoru žáci zhodnotí také vzájemnou spolupráci. Práce vystavíme na školní chodbě.
Ukázky prací: