Jak pracují stroje a strojky v domácnosti? Jaký mají tvar, barvu, k čemu nám slouží? Například prádlo se otáčí v pračce, nůž v mixeru, hadice vysavače vysává prach z koberce.
Výstup pro žáka:
– rozlišuje tvary a funkce předmětů
Potřebný materiál a pomůcky
bílá čtvrtka A3, olejové pastely
Provedení
- Vzpomeneme si společně, které stroje a přístroje máme v domácnosti a k čemu je používáme.
- Každý si vybere jeden z nich, vybaví si jeho tvar a barvu. Jak funguje?
- Na čtvrtku zpracujeme vybraný stroj olejovými pastely, barvy roztíráme prsty.
- K hotovému strojku přidáme symbol pohybu, kterým vykonává činnost, ke které byl sestrojen.
- Při závěrečné prezentaci spolužáci poznávají přístroje, které jsme výtvarně zpracovali.
- Hodnotíme výtvarné propojení tvaru a funkce zobrazeného předmětu a celkové zpracování.
Ukázky prací: