Devátá kapitola je opakovací. Protože obyvatelé Evropy využívají volný čas k poznávání jiných zemí a jejich obyvatel, vyhledáme si v příruční mapě oblíbené cíle turistů. Za pomoci internetové učebnice zpracujeme informace a obrázky o těchto oblastech do prezentací. Opakování věnujeme tři až čtyři vyučovací hodiny. Důraz klademe na spolupráci v týmech, schopnost vyhledat požadované informace a prezentovat je spolužákům.
Výstupy pro žáka:
– prezentuje získané poznatky o způsobu života a přírodních podmínkách v Evropě
– prezentuje získané poznatky o zemích Evropské unie
– porovná způsob života a přírodu v naší vlasti s jinými evropskými zeměmi
Začneme opakováním získaných znalostí. Žáci postupně absolvují dva připravené opakovací testíky. Používají při nich příruční mapu Evropy. V prvním testíku máme připravené evropské zajímavosti – přiřazujeme je ke správným místům. Druhý testík shrnuje získané znalosti a je klasifikační.
V závěrečném opakování se pokusíme samostatně zodpovědět předložené otázky. Potřebné informace si můžeme vyhledat.
V jednotlivých týmech se žáci snaží vyhledat informace a fotografie k vybranému tématu a na počítači zpracovat prezentaci. Žáci mohou využít i vlastní zkušenosti z cest po Evropě. Prezentaci na závěr spustí a okomentují svým spolužákům.
Jednotlivá témata:
- přímořská letoviska
- kulturní památky
- oblasti s neporušenou přírodou
Žáci si svážou pracovní listy a přiloží je do svého portfolia. Jejich seznam:
- Poloha Evropy
- Povrch Evropy
- Počasí a podnebí
- Vodstvo Evropy
- Rostliny a živočichové
- Evropské státy a jejich hlavní města
- Německo a slepá mapka
- Rakousko a slepá mapka
- Slovensko a slepá mapka
- Polsko a slepá mapka
- Závěrečné opakování
Našli jste chybu? Dejte nám vědět.