Mohlo by být zajímavé, kdyby se člověk stal neviditelným. Mohl by vidět věci veselé i smutné. Také by se mohl něco dozvědět o sobě. Představíme si, že právě v tuto chvíli jsme se stali neviditelnými. Přiletěli jsme a přiblížili jsme se k oknům školy. Díváme se dovnitř a kreslíme, co se v budově děje.
Výstupy pro žáka:
– poznává různé druhy linií a jejich výrazové možnosti
– porovnává výrazové prostředky různých ilustrátorů a poznává ilustraci jako umělecký prostředek
Potřebný materiál a pomůcky
čtvrtka A2, tuš, špejle nebo dřívko, černé barevné papíry, nůžky, lepidlo
Provedení
- Společně si prohlédneme kresby Jiřího Šlitra. Podíváme se, jak vedl linie, jak šrafoval, jak vystihl kresbou svět kolem sebe.
- Jsme neviditelní nahlížitelé do oken naší školy. Co bychom v tuto chvíli mohli vidět v jednotlivých oknech?
- Tuší kreslíme na čtvrtku různé výjevy z naší školy – obědváme ve školní jídelně, sedíme v lavicích, pracujeme u počítačů, jdeme po schodišti, rýsujeme na tabuli…
- Kresby propojujeme na celou plochu výkresu, neřešíme žádné přechody mezi nimi.
- Nezapomeneme na šrafování a detaily kreseb.
- Po dokončení vezmeme černé papíry a vystřihneme do nich velké otvory – různě tvarovaná okna.
- Vystříhané papíry umisťujeme na čtvrtku tak, aby co nejlépe vynikly naše kreslené záběry ze školy. Nakonec je na čtvrtku nalepíme. Znázorňují jakási výtvarná okna školy.
Svou práci představíme spolužákům a zhodnotíme její estetické působení.
Ukázky prací: