Cvičená zvířata mohou být spokojená i nešťastná. Často je obtížné se naučit předváděné zajímavé kousky. Jindy vidíme radost zvířátka z toho, že se mu cvičení daří a lidé tleskají.
Výstupy pro žáka:
– chápe odlišnosti uměleckého vyjádření skutečnosti od přesné podoby světa
– porovnává různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace
Potřebný materiál a pomůcky
čtvrtka A3 nebo A2, tempery, sada štětců, misky na míchání barev, kelímek s vodou
Provedení
- Úvodní motivace a rozhovor se žáky – návštěva cirkusu nebo zhlédnuté představení v televizi (Cirkus Humberto) – která zvířata vystupují v manéži, jaké kousky zde předvádí.
- Podíváme se na některé fotografie z cirkusu. Prolíná se zde nejen vystoupení zvířat, ale také hudební složka a hra světel.
- Každý si vybere jedno cirkusové zvíře a pokusí se ztvárnit jeho portrét při vystoupení v manéži.
- Doplní sem i barevné ozdoby, které zvýrazňují jeho výkon.
- Na výkrese vyjádříme také jiskření světel i hudební složku cirkusového vystoupení.
Při autorském předvedení práce hodnotíme působivost a osobitost výtvarného díla.
Ukázky žákovských prací: