Co umím lépe než ostatní spolužáci? Sportovat, chodit na houby do lesa, hrát v orchestru, sbírat známky… Spolu s ostatními členy týmu dáme dohromady partu, kde každý bude umět něco jiného a společně toho zvládneme víc.
Výstupy pro žáka:
– snaží se o postižení jednoduchých proporcí postavy i předmětů v různém prostředí
– rozvíjí pozorovací schopnosti a paměť
Potřebný materiál a pomůcky
čtvrtka A3, temperové barvy, štětce, kelímek s vodou, misky na míchání barev, izolepa, nůžky
Provedení
- Vyprávíme si o tom, čím se každý z nás zabývá ve volném čase. Co nás zajímá, co nás baví, co umíme?
- Každý žák si promyslí, v čem je dobrý, co umí, čím se ve volném čase zabývá.
- Na čtvrtce maluje svou postavu a charakteristické prostředí s pomůckami pro svou zálibu.
- Malujeme temperami, snažíme se vystihnout správné proporce svého těla. Přidáme kontrastnější pozadí.
- Slabším štětcem domalujeme detaily postavy, řešíme také detaily předmětů a pomůcek k naší zálibě.
- Promyslíme barevnost, aby byl náš obraz „plastický“.
- Členové týmu na závěr pomocí izolepy slepí po rubové straně jednotlivé výkresy – vznikne tak jakýsi polyekran.
Hotovou práci představí členové týmu spolužákům. Zhodnotíme především výtvarné působení práce, zachycené postavy a vhodné prostředí.
Ukázky práce: