Naše parta

Co umím lépe než ostatní spolužáci? Sportovat, chodit na houby do lesa, hrát v orchestru, sbírat známky… Spolu s ostatními členy týmu dáme dohromady partu, kde každý bude umět něco jiného a společně toho zvládneme víc.

Výstupy pro žáka:
– snaží se o postižení jednoduchých proporcí postavy i předmětů v různém prostředí
– rozvíjí pozorovací schopnosti a paměť

Potřebný materiál a pomůcky

čtvrtka A3, temperové barvy, štětce, kelímek s vodou, misky na míchání barev, izolepa, nůžky

Provedení

  1. Vyprávíme si o tom, čím se každý z nás zabývá ve volném čase. Co nás zajímá, co nás baví, co umíme?
  2. Každý žák si promyslí, v čem je dobrý, co umí, čím se ve volném čase zabývá.
  3. Na čtvrtce maluje svou postavu a charakteristické prostředí s pomůckami pro svou zálibu.
  4. Malujeme temperami, snažíme se vystihnout správné proporce svého těla.  Přidáme kontrastnější pozadí.
  5. Slabším štětcem domalujeme detaily postavy, řešíme také detaily předmětů a pomůcek k naší zálibě.
  6. Promyslíme barevnost, aby byl náš obraz „plastický“.
  7. Členové týmu na závěr pomocí izolepy slepí po rubové straně jednotlivé výkresy – vznikne tak jakýsi polyekran.

Hotovou práci představí členové týmu spolužákům. Zhodnotíme především výtvarné působení práce, zachycené postavy a vhodné prostředí.

Ukázky práce:

15 16

18 20