Poměrně dost věcí míváme denně v ruce. Jak by tyto předměty vypadaly, kdybychom se ráno znenadání probudili a byli pětkrát menší, či naopak pětkrát větší. Zapoj fantazii a představ si to. Kartáček na zuby, talíř plný polévky a vedle lžíce, poházené pastelky…
Výstupy pro žáka:
– nalézá vhodné prostředky pro vyjádření a uplatňuje je v plošné, objemové i prostorové tvorbě
– rozpoznává lidské výtvory, pozoruje a porovnává jejich tvar
Potřebný materiál a pomůcky
čtvrtka A3, tužka, tuš, redispero, rudka
Provedení
- Které věci denně potřebujeme a míváme je ve své ruce? Jsou jednoduché, ale hodně nám usnadňují život.
- Vybereme si jednu takovouto věc a tuší ji nakreslíme na čtvrtku.
- Poté si představíme, že by byla dvakrát větší nebo dvakrát menší. Kresbu tentokrát provedeme tužkou. Kreslit můžeme do první kresby, přes ni či úplně jinam.
- Po zakreslení vybraný předmět zkusíme zvětšit nebo zmenšit pětkrát. Pracujeme rudkou. Zkusíme na čtvrtku vytvořit jednu kresbu, ve které jsou naše předměty ve vzájemném vztahu.
- Vždy při každé kresbě se snažíme dodržet proporce našeho předmětu.
- Nezapomeneme jednotlivé kresby stínovat, snažit se vystihnout povrch zobrazovaného předmětu.
Práci představíme ostatním spolužákům, diváci zkouší rozeznat věc, kterou jsme výtvarně ztvárnili.
Ukázky prací: