Jak by to vypadalo, kdyby v naší obci o Vánocích přistálo UFFO?
Já jsem byl zrovna venku. Při jeho příletu se ohýbaly stromy. Úplně mě ochromilo, takže jsem zůstal stát a nemohl se hýbat. Jen jsem stál jako socha a pozoroval ho. Nic se nedělo, ono jen tiše zářilo a žhnulo.
Výstupy pro žáka:
– zkouší vytvořit svůj vizuální obraz
– rozvíjí své prostorové vidění a vyjadřování na základě pozorování prostorových jevů a vztahů
Potřebný materiál a pomůcky
čtvrtka A2 nebo A3, temperové barvy, štětce, misky na míchání, kelímek s vodou
Provedení
- Vyprávíme si o tom, co by se dělo… Fantazírujeme, popisujeme své představy. Jak by to vypadalo?
- Své představy rovnou malujeme temperovými barvami, klademe vedle sebe i na sebe různé barevné odstíny, překrýváme je a mísíme.
- Naší snahou je vyjádřit především atmosféru tohoto setkání.
- Využijeme kontrastu teplých a studených barev (vánoční krajina naší obce x žhnoucí a teple zářící UFFO).
- Při ukončování své malby doplníme na výkres drobné detaily.
- Hotovou práci představíme spolužákům.
Zhodnotíme výtvarné působení práce, využití kontrastu. Jak se nám podařilo ztvárnit své představy a zážitky z filmů či knih?
Ukázky prací: