Kde jsme byli o prázdninách

V první části učiva o České republice v 5. ročníku žáci seznámí své spolužáky s místy, která navštívili v naší vlasti o prázdninách. Této části věnujeme dvě vyučovací hodiny.
Výstupy pro žáka:
– zprostředkovává ostatním zkušenosti, zážitky a zajímavosti z vlastních cest
– získává informace o zajímavostech z České republiky

Žáky vyzveme, aby si do první vyučovací hodiny přinesli fotografie, pohlednice či materiály informačních center z míst, která o prázdninách v České republice navštívili. Každý z žáků si připraví ve spolupráci se členy týmu popis jednoho z navštívených míst. K přípravě využije příruční mapu. S popisem vystoupí před ostatními spolužáky. Pohlednici či fotografii připne na nástěnnou mapu.

  • Jak se prázdninové místo nazývá?
  • Jedná se o středisko turistického ruchu nebo místo na samotě?
  • Ve kterém kraji se nachází? Jak se nazývá krajské město?
  • Čím je místo výjimečné? Které pamětihodnosti, technické památky či přírodní zajímavosti jsou v okolí?
  • Čím je zajímavá historie navštívené oblasti?
  • Seznámili jste se s tradičním zvykem nebo jídlem v této oblasti?
  • Jakou zajímavou upomínku jste si přivezli?

Žáci své informace zpracují do pracovních listů. Všichni žáci ze třídy svážou doplněné listy dohromady. Vznikne tak Třídní kniha tipů pro výlety.

 

Našli jste chybu? Dejte nám vědět.

Napsat komentář