Také papírová vlaštovka, lodička nebo parník můžou zažít pořádné dobrodružství. Zkusíme vymyslet příběh s dobrodružným dějem. Příběh, který by se jim mohl stát. Výtvarně ho ztvárníme.
Výstupy pro žáka:
– pozoruje a srovnává tvary užitkových předmětů, pokouší se je výtvarně vyjádřit v ploše
– rozpoznává lidské výtvory, pozoruje a porovnává jejich tvar
Potřebný materiál a pomůcky
měkký barevný papír A4, čtvrtka A3, tužka, lepidlo
Provedení
- Z měkkého barevného papíru sestavíme skládanku papírové vlaštovky, lodičky, parníku…
- Představíme si, že by se naše skládačka zvětšila a my se na ní mohli vydat do světa. Co bychom mohli prožít? Jaká dobrodružství bychom zažili?
- Čtvrtku si tužkou rozdělíme na šest až osm polí. Do nich budeme tvořit seriál s plynoucím příběhem naší papírové skládačky.
- Příběh kreslíme tužkou. Celý děj rozdělíme do jednotlivých důležitých etap. Tvoříme ho od jeho zrodu až po vyvrcholení.
- Nezapomeneme jednotlivé kresby stínovat, snažit se vystihnout povrch zobrazovaných předmětů.
- Po dokreslení přilepíme na čtvrtku papírovou skládačku. Přilepíme ji pouze kouskem, takže bude přesahovat přes výkres.
Práci představíme ostatním spolužákům, vyprávíme vymyšlený příběh, který jsme výtvarně ztvárnili.
Ukázky prací: