Člověk potřebuje ke svému životu stále více surovin, které získává v přírodě. Tím ovšem přírodu stále více přetváří. Čas od času je vhodné zamyslet se i nad důsledky toho lidského počínání. Pokusíme se výtvarně zpracovat kontrast mezi živou a neživou přírodou v prostředí lomu, kde člověk získává kámen potřebný ke stavbám.
Výstup pro žáka:
– učí se pozorovat přírodu i své okolí, vyhledává a dotváří přírodniny
Potřebný materiál a pomůcky
čtvrtka A2, temperové barvy, štětce, misky na míchání barev, kelímek s vodou
Provedení
- Jak vypadá lom, kde najdeme nejbližší lom, jak to zde vypadá, co se těží a na co se tento materiál využívá?
- V dnešní práci zkusíme vystihnout kontrast mezi živou a neživou přírodou v lomu, tedy mezi holou skálou a přírodou, která tu původně byla.
- Výkres budeme zpracovávat na výšku, ve spodní části – lomu – zkusíme vystihnout hmotu a směry jejích vrásnění.
- Pracujeme pouze temperovými barvami, mícháme různé odstíny, snažíme se vystihnout i drobné detaily.
- Barvy můžeme i překrývat.
- Snažíme se také o vystihnutí atmosféry místa, kde je lom umístěn.
Hotovou práci každý z žáků představí ostatním, hodnotíme výtvarné působení a zpracovaný kontrast.
Ukázky prací: