Hrady, zámky a další památky České republiky, které jsme někdy navštívili, se stanou základem pro týmovou spolupráci. U nástěnné mapy si vzpomeneme, která místa jsme navštívili, čím byla významná a jak vypadala.
Výstupy pro žáka:
– poznává různé druhy linií a jejich výrazové možnosti
– výtvarně ztvárňuje své prožitky a zážitky
Potřebný materiál a pomůcky
bílé papíry A5, pás balicího papíru, tužka, olejový pastel
Provedení
- Úvodní motivace a rozhovor se žáky – které kulturní památky, hrady či zámky v České republice už navštívili, co viděli, jak se jim zde líbilo, co je upoutalo.
- Polohu navštívených památek si ukážeme na nástěnné mapě.
- Na pás balicího papíru obkreslíme podle nástěnné mapy hranice České republiky.
- Žáci kreslí na bílé papíry tužkou či olejovými pastely navštívené hrady, zámky a další památky.
- Nakreslené objekty nalepíme na správné místo ve slepé mapě na balicím papíru.
- Je vhodné, aby se žáci domluvili a neztvárňovali objekty příliš blízko sebe – nepůjdou vlepit.
- Hotovou práci vystavíme na chodbě školy.
- Pás balicího papíru můžeme doplnit graficky zpracovanými nápisy či reklamou na návštěvu památek.
Zhodnotíme grafické zpracování vybraných památek a celkové výtvarné vyznění společného díla.
Ukázky prací: