V lese a u potoka

V lese na nás čeká spousta zajímavých a lákavých překvapení. Můžeme tu šlapat po měkkém mechu, obdivovat mohutné stromy, sbírat houby, pochutnávat si na malinách ři borůvkách. Kdo z nás by se do lesa netěšil.
Výstupy pro žáka:
– reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie
– rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby

Já do lesa nepojedu

ja_do_lesa_nepojedu

Lidovou píseň z Čech zpíváme rozhodně a rezolutně. Dopomohou nám důrazy na první dobu každého druhého taktu.

  • Písničku zazpíváme i na slova pamp pa dam pam, nebo tam ta dam tam.
  • Poznáme, kolikrát se v písničce opakují čtyři takty začátku melodie (liší se pouze posledním tónem)?
  • Přidáme doprovod rytmickými i melodickými nástroji.

Holka modrooká

holka_modrooka

Tuto českou lidovou písničku zpíváme vesele, v živějším tempu a s výraznou artikulací.

  • Píseň zpíváme s dynamikou.
  • Část písně, kterou jsme zpívali potichu (v potoce je velká voda, vezme-li tě, bude škoda), doplníme lehkým tleskáním rytmu (dvěma prsty do dlaně).
  • Při zpěvu vyjádříme čtvrťové pomlky tlesknutím.

Poslech – Abraxas: Země se točí pořád dokola

Při poslechu písně najdeme tři odlišné roviny: samostatnou instrumentální hru, hru se zpěvem textu a instrumentální hru se zpěvem na vokály (aaa).

  • Samostatnou instrumentální hru doprovodíme pravidelným tleskáním.
  • Hru se zpěvem doprovodíme točením rukou před tělem (lopatky mlýnského kola) + pohyb těla nahoru a dolů.
  • Při zpěvu vokálů pohybově improvizujeme.

Mach a Šebestová

mach_a_sebestova

Píseň My jsme žáci třetí bé nám připomíná, že po prázdninách nastupujeme už do třetí třídy.

 

Našli jste chybu? Dejte nám vědět.

Napsat komentář