V lese na nás čeká spousta zajímavých a lákavých překvapení. Můžeme tu šlapat po měkkém mechu, obdivovat mohutné stromy, sbírat houby, pochutnávat si na malinách ři borůvkách. Kdo z nás by se do lesa netěšil.
Výstupy pro žáka:
– reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie
– rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby
Já do lesa nepojedu
Lidovou píseň z Čech zpíváme rozhodně a rezolutně. Dopomohou nám důrazy na první dobu každého druhého taktu.
- Písničku zazpíváme i na slova pamp pa dam pam, nebo tam ta dam tam.
- Poznáme, kolikrát se v písničce opakují čtyři takty začátku melodie (liší se pouze posledním tónem)?
- Přidáme doprovod rytmickými i melodickými nástroji.
Holka modrooká
Tuto českou lidovou písničku zpíváme vesele, v živějším tempu a s výraznou artikulací.
- Píseň zpíváme s dynamikou.
- Část písně, kterou jsme zpívali potichu (v potoce je velká voda, vezme-li tě, bude škoda), doplníme lehkým tleskáním rytmu (dvěma prsty do dlaně).
- Při zpěvu vyjádříme čtvrťové pomlky tlesknutím.
Poslech – Abraxas: Země se točí pořád dokola
Při poslechu písně najdeme tři odlišné roviny: samostatnou instrumentální hru, hru se zpěvem textu a instrumentální hru se zpěvem na vokály (aaa).
- Samostatnou instrumentální hru doprovodíme pravidelným tleskáním.
- Hru se zpěvem doprovodíme točením rukou před tělem (lopatky mlýnského kola) + pohyb těla nahoru a dolů.
- Při zpěvu vokálů pohybově improvizujeme.
Mach a Šebestová
Píseň My jsme žáci třetí bé nám připomíná, že po prázdninách nastupujeme už do třetí třídy.
Našli jste chybu? Dejte nám vědět.