Hračky

Že si s hračkami hrají jen děti? Ale kde. S mnohými hračkami si rádi hrají i dospělí. Tak třeba takové vláčky nebo autodráhy. S vláčky a autíčky si rádi zajezdí i tatínkové. A muzika – to je také hra, hra s notami.
Výstupy pro žáka:
– podle svých schopností zpívá intonačně čistě písně
– poznává hudební nástroje podle obrázku

Ptala se Zuzana Kuby

ptala_se_zuzana

Českou lidovou píseň zpíváme živě a vesele. Při opakování slok měníme jména dívek ze třídy.

Kramářská

kramarska

Zábavnou rytmickou hříčkou vedeme žáky k pečlivé výslovnosti, přesnému rytmu a nácviku dvojhlasu.

  • Nejprve se všichni naučíme: Kupte si, kupte si všechno co mám, za grešli, za grešli celý můj krám!
  • Při nácviku volíme odlišná tempa a různou intonaci hlasu.
  • Rozdělíme se na dvě skupiny. S deklamací začne druhá skupina, která čtyřikrát za sebou vysloví “grešle a groš”. Pak nastoupí první skupina s deklamací nacvičeného textu “kupte si” Druhá skupina i nadále říká své “grešle a groš” (čtyřikrát). Obě skupiny si poté vymění úlohu a vše se opakuje.

Poslech – Jiří Stivín: Sangvinici

Skladba Sangvinici je netradiční jazzovou skladbou, ve které se uplatňuje hra smyčcového kvarteta, klavíru a sopraninové zobcové flétny. Jiří Stivín je mnohostranným hudebníkem, vynikajícím hráčem na zobcové a příčné flétny a na saxofon. Zabývá se interpretací vážné, především barokní hudby a hudbou jazzovou.

  • Proč zní skladba tak vesele?
  • Který nástroj doprovázel zobcovou flétnu? (klavír)
  • Kolikrát se ve skladbě uplatnila hra smyčcových nástrojů? (třikrát)
  • Které další nástroje kromě smyčců jsme ve skladbě slyšeli? (klavír, flétna)

Čím je flétna menší, tím má vyšší tón, čím je větší, tím zní její tón hlouběji.

Který z dvojice nástrojů má vyšší tón?

  • housle – kontrabas
  • trubka – trombon
  • hoboj – fagot

Pod našima okny

pod_nasima_okny

Českou lidovou píseň zpíváme zvolna a výrazně. Dbáme na výslovnost.

  • Při opakovaném zpěvu zpíváme podle rolí – chlapci a dívky.
  • Pokusíme se vymyslet pohybový doprovod.

Napsat komentář