Skladba

Na začátku si zopakujeme určování základních větných členů. Rozlišíme podmět vyjádřený, nevyjádřený, rozvitý a několikanásobný. V závěru se zaměříme na shodu přísudku s podmětem.

  1.  cvičení – opakujeme pravopis, zapisujeme podmět a přísudek
  2.  cvičení – do vět doplňujeme vhodný podmět
  3.  cvičení – vyhledáme a zapíšeme základní skladební dvojici
  4.  cvičení – rozlišujeme podmět vyjádřený a nevyjádřený
  5.  cvičení – opakujeme pravopis, rozlišujeme podmět vyjádřený a nevyjádřený
  6.  cvičení – opakujeme pravopis, rozlišujeme podmět vyjádřený a nevyjádřený
  7.  cvičení – opakujeme pravopis, rozlišujeme podmět rozvitý a několikanásobný
  8.  cvičení – tvoříme vhodné základní skladební dvojice
  9.  cvičení – doplňujeme koncovky příčestí činného v přísudku
  10.  cvičení – ze skladebních dvojic tvoříme vhodné věty
  11.  cvičení – dokončujeme věty
  12.  cvičení – doplňujeme neúplná slova
  13.  cvičení – doplňujeme neúplná slova
  14.  cvičení – doplňujeme neúplná slova

 

Našli jste chybu? Dejte nám vědět.